בריטניה: נחשפה זהותו של 'ג'ון מהביטלס'

דוד לזר | צילום: יוטיוב SBTV Music 3 Comment on בריטניה: נחשפה זהותו של 'ג'ון מהביטלס'
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גורמי הממשל בבריטניה פרסמו כי נחשפה זהותו של 'ג'ון מהביטלס' – רוצח העיתונאי האמריקאי ג'יימס פולי.

בסרטון המזעזע שפורסם בשבוע שעבר נראה 'ג'ון מהביטל'ס' כשהוא עורף את ראשו של העיתונאי האמריקאי ג'יימס פולי.

על פי מידע מודיעיני ועל פי המבטא הבריטי הנשמע בסרט, העריכו מלכתחילה גורמי מודיעין מערביים כי מדובר באזרח בריטי שהצטרף לארגון 'המדינה האיסלאמית' בלחימה בעיראק.

 

מצוד עולמי אחרי ג'ון מהביטלס

 

הבוקר (ראשון) מדווחים כלי התקשורת בבריטניה כי ה-MI5 וה-MI6 הצליחו לפענח את זהותו של לובש השחורים. ועל פי המידע הראשוני מדובר בצעיר מוסלמי בעל אזרחות בריטית בשם עבדל- מאג'ד עבדל בארי, בן 23, תושב מערב לונדון שעסק בעבר במוזיקה.

מאג'ד עזב בשנה שעברה את לונדון והצטרף לשורות המורדים הסונים הקיצונים בעיראק. כמו"כ הוא פרסם לאחרונה בטוויטר תמונה בה הוא נראה מחזיק ראש כרות של אדם שנרצח בידי הארגון הקיצוני.

על פי גורמי המודיעין בבריטניה, כ-20 צעירים תושבי המדינה עוזבים בכל חודש את בריטניה ונוסעים למזרח התיכון – ובעיקר לסוריה ועירק – על מנת להצטרף לארגון הקיצוני דאעש. על פי הערכות שונות, בסוריה ובעירק לוחמים בימים אלה כ-400-500 בעלי אזרחות בריטית, אם כי על פי הערכות אחרות המספרים בפועל גבוהים בהרבה.

בשבוע שעבר אמר בכיר בממשל האמריקני כי צבא ארצות הברית פעל לחילוצו של העיתונאי ג'יימס פולי בסוריה, אולם פעולה זו כשלה. לדברי הבכיר, במהלך המשימה הסודית התנהלו חילופי אש בין הכוחות האמריקנים לבין חמושים שהיו באזור, אולם לאחר מכן התברר כי בני הערובה כלל לא שהו במקום שאליו הגיעו הכוחות.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון גינה בשבוע שעבר את הרצח, אותו כינה 'חסר הצדקה'. במקביל הודיע משרד המשפטים האמריקני על החלטתו לפתוח בחקירה פלילית של רצח העיתונאי.

שר החוץ הבריטי, פיליפ האמונד, כתב בעיתון 'סאנדיי טיימס' כי הרוצח של פולי 'בוגד בכל מה שהעם הבריטי מאמין בו'. עוד אמר: "זה מזעזע לחשוב שמבצע המעשה הנתעב גדל בבריטניה. הוא אולי נושא את הדרכון שלנו, אבל לא שותף לערכינו".

"המוות של העיתונאי פולי הוא תזכורת לכולנו שהאסלאם הקיצוני בעיראק וסוריה לא רק גורם לסבל עצום במדינות אלו, אלא מהווה איום אידיאולוגי ברברי על ארצנו. הוא יחפש לפגוע בנו על אדמת בריטניה", הזהיר האמונד.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    למה המסבירנים של המדינה המטופשת הזאת לא משתמשים בהסברה ומראים לבריטניה שגם החמאס כזה כמו שהוציא להורג את הערבים כאילו הם משתפי"ם.
    צריך קצת שכל ולא רק גאווה אנחנו ואנחנו.

  2. 1

    מדינות האיחוד האירופי המלאים במהגרים מוסלמים (בלונדון, השם מוחמד הוא השם הנפוץ ביותר שניתן לילודים בשנה האחרונה) צריכים להבין, שמיד לאחר שהחיות אדם האלה יסיימו בעירק וסוריה, הם יחזרו לעשות "סדר" אצלם בבית.
    ואז מעניין יהיה לראות איך הם יתמודדו עם המצב,כשרוצחים נוראים כאלה יסתובבו להם ברחובות, עם כל הוועדה לזכויות אדם שלהם.
    ה' יצילנו מהם!